tirsdag 7. august 2018

Gravet Reinkjøtt - Sjaunjagravat Reninnanlår!

Det er ikke bestandig så enkelt å finne kortreist og ekte tradisjonskost i nærområdet mitt. Men, jeg bor heldigvis ikke så langt unna grensen til Nord-Sverige hvor jeg kan boltre meg i reinkjøtt i alle varianter, og hamstre både margbein, hjerter og lever. Smaksmessig synes jeg lettrøkt gravet eller speket reinkjøtt er noe av det beste jeg kan få servert. Denne gangen fant jeg Sjaunjagravet reinkjøtt, (regner med navnet kommer fra Sveriges nest største naturreservat), som er så mørt, mykt og saftig etter sukkersalting og røyking at det rett og slett smelter i munnen. Servert med en klatt rømme, eller bare gnafse ei skive når man går forbi, så er et slikt kjøttstykke borte på en svisj. Gravet reinkjøtt er til og med så snaskens at en relativt oppdragen hundepels ikke klarer styre seg! 




 


For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på!