tirsdag 30. mai 2017

Candidaovervekst! Candida er en naturlig del av tarmen, og blir kun et problem i resten av kroppen når det er feil ph i tarmen!

Her om dagen fikk jeg spørsmål om kostholdsråd for å ta knekken på en invaderende soppinfeksjon, nærmere bestemt Candida. Er det soppdrepende midler som gjelder, eller er det noe jeg kan gjøre kostmessig?  I samtalen kom det frem at hun siden i fjor høst av ymse årsaker har inntatt hele fem antibiotikakurer, som da har lagt forholdene veldig godt til rette for overvekst av Candida. I stedet for å begynne med ulike kosttilskudd, candidadietter eller medikamenter, som er omgåelser av selve problemet, tilbyr jeg meg å samle sammen det jeg finner av PirkePetters sitater om Candida. Denne informasjonen vil forhåpentligvis vise henne viktigheten av en balansert mikroflora i magen, samtidig som hun får med seg noen kostholdstips på veien.



http://wholeintentions.com/wp-content/uploads/2013/10/candida-symptoms.jpg




Dette innlegget kan kun leses i sin helhet i Skattekammeret!


  • Informasjon om hvilke blogginnlegg som nå ligger i Tradisjonskostbloggens Skattekammer, og bakgrunn for hvorfor Skattekammeret ble opprettet kan du lese om HER.