onsdag 25. mars 2015

Hvite Sjokoladetrøfler rullet i Syrlig Strøssel!

Det nærmer seg påskeeggtid og her er mitt hjemmelagede påskebidrag. Jeg har tatt utgangspunkt i DENNE oppskriften, gjort noen mengdejusteringer og valgt et par andre ingredienser. Enkle hvite sjokoladetrøfler rullet i fargerikt strøssel, for den som er snopen på noe søtt og syrlig! Kan ikke påstå at dette er godteri med helsegevinst, men jeg tørr påstå at de hvertfall er nivået over butikkpåskegodt. Søte og gode er de uansett!


Hvite Sjokoladetrøfler - Strøssel med Jordbær og Goldenberries


Du trenger:


Slik gjør du:
Varm fløte og smør i en kjele. Ha i den hvite sjokoladen og litt salt. Trekk kjelen av plata. Rør rundt til sjokoladen er smeltet, og blandingen er glatt og fin. Settes til avkjøling i 2-4 timer.

Når blandingen er blitt hardere kan den formes til kuler ved hjelp av to teskjeer eller med hendene. Vær oppmerksom på at blandingen smelter raskt i hendene. Engangshansker kan derfor være lurt. Rull kulene i valgfritt syrlig strøssel, eller bruk kokosmasse som i originaloppskriften. Oppbevares i kjøleskap eller fryser.


Flere hjemmelagede tips til påskeegget:


For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på! Når det gjelder linker til iHerb vil bruk av min rabattkode gi meg noen kroner rabatt på senere iHerb-bestillinger.