søndag 18. desember 2016

Migrene og Magnesium!

Dette er et innlegg til meg selv; En påminnelse om å stresse ned når det koker over med "alt som bare må gjøres". Hvis stresset er utenfor min makt, må jeg hvertfall huske på at det er i disse stressperiodene at kroppen min behøver skikkelig næring. Kroppen jobber i høygir, det forbrukes mengder med næringsstoffer, deriblant magnesium. Jeg hopper over magnesiumrik kraft, orker ikke ta magnesiumfotbad, leveren ligger pent innpakket i fryseren, og magnesiumoljen er klissete... Så, når migrenen min dukker opp som følge av stress og lite søvn - så kan jeg jo egentlig bare skylde på meg selv. DER, et spark bak til meg selv! 



PPM: Magnesium Sulfate Helpful in Treatment of Acute Migraines



Når migrenen først kommer prøver jeg raskest mulig å gurgle magnesiumolje sammen med litt vann, i 5-10 minutter, som akutthjelp. Dette trikset har hjulpet meg mange ganger. Hvis migrenen er for heftig, og magnesiumen bare tar toppen, må jeg bare sove den av meg, i et mørkt og kaldt soverom. Ingen migrenemedisin har noensinne hjulpet meg, og er uansett ikke aktuelt, så bare det å kunne bruke magnesium som "medisin" er gull verdt.

I dette innlegget har jeg samlet PirkePetters kommentarer som omhandler migrene. Alle sitatene er linket tilbake til sin opprinnelse om man vil lese hvilken sammenheng kommentarene er hentet fra.




DETTE INNLEGGET HAR FLYTTET!

  • Bakgrunn for flytting, og opprettelse av Tradisjonskostens Skattekammer kan du lese om HER.



4 kommentarer:

  1. Tusen takk for deg og bloggen �� En gjennomført, grundig og oversiktig blogg som jeg har hatt stor nytte av det siste året. Jeg har lest i kommentarfelt og din blogg hele dette året etter at jeg kom innim tradisjonskost. Et fantastisk oppslagsverk du har laget �� Jeg har som sakt vært innom utallige ganger, men har dessverre vært dårlig på å legge igjen kommentarer. Ville bare takke for det arbeidet du gjør, takke for en fantastisk side og ønske deg en riktig god jul �� Kommer innom igjen i 2017 - klem fra Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige ord MissMette :D
      Det settes veldig pris på slike tilbakemeldinger, og at tradisjonskostbloggingen er til nytte. Riktig god jul til deg, og hjertelig velkommen innom også i 2017 :D

      Slett
  2. Kanskje en ide å ta med noe om korreksjon av Atlas også? Og har du prøvd å gurgle magnesium, blandet med natrium(salt)?Og evt drikke litt vann med mye salt i gjennom /i løpet av dagen? Snurre Sprett

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for innspill Snurre Sprett :D

      Siden innlegget var til meg selv, blir det stående som det står. Likevel gode og aktuelle innspill fra deg, for andre som sliter med migrenevarianter som kanskje stammer fra atlas ute av stilling, eller som kan ha hjelp av ekstra natrium/salt.

      Slett