mandag 15. mai 2017

Alt kolesterol i kroppen er godt, og det har livsviktige funksjoner!

Stadig vekk, og spesielt de siste ukene, har jeg vært tilskuer til ulike samtaler om kolesterol. Siden jeg med årene har lært at de fleste ikke vil høre mine tradisjonskostiske innvendinger, tier jeg som regel helt stille til jeg eventuelt får et konkret spørsmål. Den ene har gått glipp av at eggeplomme er supersmart, den andre har fått forebyggende statiner fra sin fastlege, og den tredje synes margarin smaker høgg, men spiser det likevel fordi det liksom er så bra for hjertet. Den fjerde forteller meg at hun vet normalt høyt kolesterol bare er av det gode, men lurer på om hun nå behøver bekymre seg fordi legen har fortalt at hun er genetisk belastet med familiær hyperkolesterolemi?






Svaret er nei - du behøver ikke bekymre deg for høyt kolesterol! Alt kolesterol er livsviktig for god helse, og er helt avgjørende i naturlige prosesser hvor kroppen din ønsker å bli frisk. Hvis kolesterolet ditt er unormalt høyt kan det tyde på en betennelsessituasjon i kroppen, hvor blant annet kolesterol gjør en hederlig innsats med å skulle fikse problemet. Jeg anbefaler på det sterkeste å droppe kolesterolsenkende medikamenter, og tilbyr meg samtidig å sammenfatte PirkePetter-informasjon som omhandler kolesterol, slik at hun kan danne sin egen mening. Jeg vet det er mange som vet at kolesterol og mettet fett absolutt ikke er helsefarlig, men som strever med å forklare dette til de rundt seg. Dagens innlegg er derfor også til dere, samtidig som det er en slags hyllest til det livsviktige kolesterolet, godt hjulpet av PirkePetters formuleringer og forskningslinker.





DETTE INNLEGGET HAR FLYTTET!

  • Bakgrunn for flytting, og opprettelse av Tradisjonskostens Skattekammer kan du lese om HER.