søndag 19. november 2017

Krydret Panna Cotta med Kokosmelk!

Nå er det ikke så fryktelig lenge igjen til jul, og hva passer vel bedre enn en tradisjonskostvennlig julepannacotta med smak av lakris, anis, vanilje, kanel og marshmallows? Inspirert av oppskriften til Dominica Cooks, valgte jeg å bytte ut fløten med kokosmelk, bruke de krydderiene jeg liker best, og slenge inn et par eggeplommer for ekstra næring og fylde. En mektig dessert med mye smak! Buon Appetito og Buon Natale!







Du trenger:








Slik gjør du:
1. Ha kokosmelken i en kjele, og varm den opp til kokepunktet. Trekk kjelen av platen. Rør inn honningen, og tilsett deretter mineralsalt, lakrisrot, marshmallowrot, anisstjerner, kanelstang og ei halv vaniljestang - delt på langs. La blandingen trekke, på kald plate, i 15-20 minutter.


2. Ha vann i en liten skål, og strø gelatin over. La stå, uten å røre, til gelatinet sveller.


3. Sil av kokosmelkblandingen, og hell kokosmelken tilbake i kjelen. Varm deretter opp til kokepunktet igjen. Trekk kjelen av platen. Ha i "gelatinklumpen", og visp godt slik at alt gelatinet løses opp. (Hvis det oppstår gelatinklumper kan de siles vekk). Til slutt vispes det inn 2 eggeplommer.


4. Hell blandingen i små skåler. Avkjøles i kjøleskap til puddingen er stivnet. Minimum 4-5 timer, og gjerne lengre.






Inspirasjon:



For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på! Når det gjelder linker til iHerb vil bruk av min rabattkode gi meg noen kroner rabatt på senere iHerb-bestillinger.