fredag 28. november 2014

Tørket Ananas - Økologisk, sulfatfri og avhengighetsskapende!

Uheldigvis har det dukket opp en ny guilty pleasure, og nå tipser jeg dere om den! Kanskje dere kan tømme lageret til iHerb slik at jeg ikke har anledning til å kjøpe flere av denne avhengighetsskapende godisen. Enda et argument er at det nærmer seg jul, og kanskje den sesongen hvor det kjøpes og konsumeres mest tørket frukt. De vanligste julesortene er vel tørkede fiken, svisker og dadler, men her slår jeg et slag for tørket ananas. Made in Natures tørkede ananasbiter inneholder verken tilsatt sukker, tilsetningsstoffer eller sulfat. De er dermed litt lurere enn mange andre tørkede varianter, er rett og slett farlig gode og forsvinner garantert raskt fra skåla.


 

Bromelain i Ananas 
Fersk ananas inneholder naturlig bromelain som er et proteinfordøyende enzym. Et enzym som effektivt mørner kjøtt og har blitt brukt i ølbrygging. Enzymet bidrar til en betennelsesdempende og slimløsende effekt, bremser blodlevring og skal være bra for fordøyelsen. Bromelain tåler varmebehandling dårlig, og det er sannsynligvis bare en begrenset mengde igjen i de tørkede ananasbitene her. Bromelain er likevel mitt forsvarsargument for hvorfor jeg har hamstret tørkede ananasbiter til jul og nytt år.



 
iHerb
  • Made in Natures tørkede ananasbiter har jeg kjøpt på iHerb. Du finner de HER.
  • Hvis du ikke har handlet på iHerb tidligere kan du ta en titt på min iHerb-guide HER.


Kilder og mer informasjon om Bromelain


For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på! Når det gjelder linker til iHerb vil bruk av min rabattkode gi meg noen kroner rabatt på senere iHerb-bestillinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar