torsdag 22. mai 2014

Käserebellen Bio-Chilikäse - Upasteurisert Chiliost for litt tøffere ganer!

Enda en vidunderlig rebellost fra Østerriske alper, kjøpt gjennom Tidsporten. Økologisk chiliost for deg som liker det HOT! Chilimengden er passe balansert, og jeg oppfatter selve ostemassen som mild. Skjæres skorpen av blir chilieffekten mindre intens, men fremdeles tilstedet. Det er egentlig en fornærmelse å gjøre denne sammenligningen, men smaken minner om gummiTaffelost med tomat og paprika, bare at Chiliosten er søttisju ganger bedre og selvfølgelig sterkere. Mine smaksløker elsker sterk mat, samtidig som jeg kan forstå hvis denne blir i heftigste laget for noen. Ostens mikroskopiske minus er at den var noe fuktig utenpå. Oppdelingen ble en grisete seanse, og mye chili forsvant sammen med tørkepapiret. Veldig glad for innkjøpte engangshansker. Smaken gjorde likevel griseriet verdt det, og jeg anbefaler denne osten på det HOTTESTE.




Osten og smøret fra Käserebellen lages på dagsfersk, rå kumelk, fra kyr som får naturlig føde. Her fôres det ikke med industrimat som forringer næringskvaliteten. Käserebellen reklamerer med at ostene er naturlig laktosefri og naturfermentert. Innholdet av naturlige enzymer i upasteurisert melk hjelper fordøyelsen med nedbrytning av melkeprotein og melkesukker. Fermenteringsprosessen sørger for at melkeprotein "uskadeliggjøres" og melkesukker blir omgjort til organiske syrer. Det betyr at de som har et trøblete forhold til melkeprodukter sannsynligvis tåler både osten og smøret fra Käserebellen.

Ønsker du å vite nøyaktig hvilken meny rebellkyrne har å velge i, så kan du ta en titt HER.




Neste sjanse for bestilling er på sensommeren. Bestillingsfrist 15.august!
Vurderer da å prøve meg på den andre chiliostvarianten: Käserebellen Feuerrebell.
Tidsportens terminliste for ost- og smørbestilling finner du HER.

Andre osteanbefalinger:

For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på!

2 kommentarer:

  1. Tror chiliosten må bli min neste bestilling, veldig nysgjerrig på den. Det skal rive litt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er rette beskrivelsen! Liker man at det river litt, så er chiliosten innafor :)
      Blir nok flere bestillinger av denne for min del!

      Slett