tirsdag 30. april 2013

Ny Kombuchafavoritt - Rabarber och vaniljete från Sweden!

Når man får noen Kombuchababyer til overs, så kan man tillate seg å eksperimentere litt!



Jeg har eksperimentert med diverse tesmaker som; lakris, kanel, ingefær og mint som alle ble helt greie, men langt fra gode nok til at jeg ville prøve igjen. Forrige uke tok jeg en titt oppi te-bollen min, (som er et kaos av forskjellige sorter te), og fant noen teposer som er kjøpt i Sverige for en tid tilbake med Rabarbra og vaniljesmak, med en touch av jordbær. Teen er fantastisk god som den er, men den ble altså overfantastisk som kombucha. Namnam og yumyum :)






I tillegg til at denne kombuchaen nå troner suverent på første plass i smak, så ble "kombuchababyen" denne gang den tykkeste og fineste SCOBY`en mine kombuchasatser har klart å produsere til nå!



Krisen er at jeg har bare 4 teposer igjen, og at jeg ikke kan huske å ha sett denne tesorten de siste gangene jeg har vært i Sverige. Så da krysses det fingre og tær for at jeg på neste grensehandel får med meg et par pakker Rabarbra- og Vaniljete med hjem igjen....




Hvordan du lager Kombucha finner du HER.
Fordeler med Kombucha finner du HER.

4 kommentarer:

  1. Kult! Jeg har dilla på hvit te med peppermynte for tiden, supergodt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har prøvd med Mojito-te fra iHerb, men den ble ikke noe god. Men kanskje jeg må gi mint en ny sjanse, bare med en annen variant :)

      Slett
  2. Kombucha har jeg aldri hørt om før! Så nå leser jeg om det, takk!

    Den rooibos-teen der er faktisk veldig god! De har en annen variant som smaker eplepai som kommer i en sånn grønn boks - jeg er fan :)

    Håper du finner mer te, håpløst å leve uten ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har vært en tur i Sverige siden sist, og der fant jeg Rabarbrateen, Hurra :) Kjøpte også en eplepai og en blåbærvariant, så da blir det mer Kombuchaeksperimentering.

      Kombucha kan anbefales på det sterkeste! Nyttig, helsefremmende og ikke minst syrlig og godt!

      Slett